دسته‌ها
دسته‌بندی نشده

در مورد کمپانی چری چه میدانید؟

در چند پست اول معرفی کوتاه از برند چینی چری و تاریخچه اون رو باهم میخونیم تا بعد با دو محصول مورد نظرمون یعنی تیگو۵ و تیگو۷ آشنا بشیم.

شرکت چری اتومبیل، با مسئولیت محدود، به عنوان چری معامله می شود و گاهی اوقات با رونویسی پینیین نام چینی آن، Qirui شناخته می شود، یک شرکت خودروسازی دولتی چینی است که دفتر مرکزی آن در ووهو، آنهویی، چین قرار دارد. محصولات اصلی چری اتومبیل های سواری ، مینی ون ها و SUV ها هستند. این اتومبیل های سواری را با مارک چری و وسایل نقلیه تجاری را با مارک کاری به فروش می رساند. چری دهمین خودروساز بزرگ مستقر در چین است که با تولید 2012 (حدود 590،000 دستگاه) اندازه گیری شده است.

چری تولید اتومبیل را در سال 1999 و صادرات آن از چین را در سال 2001 آغاز کرد. این بزرگترین صادر کننده ماشین سواری چین از سال 2003 تاکنون بوده و در سال 2011 حدود 25٪ از کل تولید خود را صادر کرده است. این یک سرمایه گذاری مشترک 50:50 با شرکت کنون هولدینگ ، قوروس است که در سال 2007 تاسیس شد و طیفی از وسایل نقلیه برتر را در بازارهای نوظهور به فروش می رساند. در سال 2012 ، جگوار لندرور یک شرکت مشترک 50:50 با نام چری جگوار لندرور برای تولید ماشین های جگوار و لندرور در چین با چری تشکیل داد.

چری چندین تاسیسات مونتاژ وسایل نقلیه و تولید قطعات در سرزمین اصلی چین دارد و وسایل نقلیه آن در حدود 15 کشور دیگر مونتاژ می شوند – در درجه اول در کارخانه هایی که متعلق به این شرکت نیستند و از کیت های ناب و کامل یا نیمه تمام استفاده می کنند. این مرکز دارای دو مرکز تحقیق و توسعه داخلی است و حدود 7٪ از کل درآمد خود را در توسعه محصول سرمایه گذاری می کند. اتومبیل شهری QQ، شناخته شده ترین مدل چری محسوب می شود، باعث ایجاد یک مارک فرعی در نوع خود شد. QQ6 و QQme دو اتومبیل دیگر تولید شده توسط این شرکت هستند و ممکن است QQ3 اصلی اکنون QQ3 باشد.

از اوایل دهه 2000، چری انتقادهایی را به دلیل ادعای بیشمار نقض حقوق مالکیت معنوی تولید کنندگان خارجی دریافت کرده است. به نظر می رسد چندین وسیله نقلیه چری به طور مستقیم از عناصر طراحی سازندگان مختلف خارجی کپی گرفته اند. برخی نیز از نام خود شرکت ‘چری’ انتقاد می کنند ، که به نظر می رسد یادآور ‘Chevy’ نام کوتاه شده نام تجاری شورولت GM است.